Niezen, traanoogjes, snotneusje .....ja hoor de eerste keer verkouden

01-11-2013 12:09

Vanaf de eerste dag kwam er zo'n schattig klein geluidje vanuit de box of bedje, hatsjie. Deze nieuwbakken moeder meteen in de stress. Ojee hij zal toch niet allergisch zijn? Hooikoorts, wat zal het zijn?? Het bleek er allemaal bij te horen. Al die nieuwe geuren, stofjes, het neusje werd geprikkeld en dat was heel normaal, geen allergie dus geen zorgen. Pfieuw, gelukkig maar.

Afgelopen dinsdag werd ik gewekt door een paar kleine lieve geluidjes via de babyfoon. Dit keer geen "joehoe mama ik ben wakker, maar lig nog even te spelen met konijn"geluidjes maar een kort salvo van niesjes en kuchjes. Stapte uit bed en liep naar de slaapkamer,  verscholen onder de oren van Konijn, zag ik de grootse glimlach maar ook een traanoogje en snotneusje. Ja hoor het verkoudheid virus heeft mn kleine man gevonden! Wanneer hij daar zo ligt met die smile op zijn guitige snuitje vinden we alles meteen zo zielig, het arme mannetje. Maar he we hebben het hier over een verkoudheid kom op moeders, het is niet het einde van de wereld!!

Borstvoeding vs eerste hapjes

Zijn eerste verkoudheid is een feit en nu kan zijn afweersysteem aan de slag. Moet ik paracetamol in huis halen? Wat nou als hij niet vrij kan ademen? Wat mag hij wel en wat mag hij niet? Moet ik het zijn gang laten gaan en niets in huis halen zodat zijn afweersysteem aan de slag kan, zich kan bewapenen vanuit zichzelf?  Dan ben ik toch wel heel blij dat ik borstvoeding geef zodat mijn lichaam dit meteen oppikt en de nodige afweerstoffen aanmaakt om mee te geven in zn voeding. Wilde deze week gaan beginnen met de eerste hapjes maar zo alles tegelijk lijkt mij dan weer geen pretje. Hij voelt zich echt niet lekker, gelukkig geen koorts maar ja de eerste 2 tandjes zijn al doorgebroken, eerste hapjes proberen en dan nog eens je eerste verkoudheid in je lijfje, lijkt mij geen optimale combi. De eerste hapjes dan maar even op een laag pitje, het was toch om te proberen.

Weer wat beter

Denk dat we de piek hebben gehad, verkoudheid duurt vaak maar een weekje, hij ziet er alweer wat beter uit. Traanoogjes, niezen wordt al wat minder. Gelukkig slaapt hij wel zoals normaal 9 uur erin en 7 uur wakker, dat is wel fijn voor hem. Mij maakt het niets uit, al moet ik er midden in de nacht uit. Nog eventjes en zijn eerste verkoudheid is achter de rug, hebben we die ook weer gehad.