Hormonen, geboorteplan, borstvoeding ....het nieuw verworven moederschap

29-10-2013 11:31

Hormonen??

Nou daar is ie dan....mijn  allereerste blog als nieuw bakken mama van een bijna 6 maanden oude jongen. Zoveel gedachten en waar zou je dan gaan beginnen? Over de zwangerschap die inmiddels bijna een half jaar geleden is en de dingen die je toen heel vervelend vond ( je buik die ineens publiek bezit blijkt te zijn en mensen ( lees totaal onbekenden) die ongevraagd je buik beginnen te aaien alsof het de lamp van Alladin is of een boedha beeld die geluk afgeeft!! Grom, graauw, argghh afblijven en als je dat doet dan die vreselijke opmerking "ach dat zijn de hormonen". WOEST!!! Je moet die ogen eens zien wanneer je terug begint te aaien over hun buik en vraagt "Goh en hoe hoe lang moet jij nog??" een heerlijke dooddoener.

Geboorteplan

Over het geboorteplan die je had uitgeschreven maar die, zoals je al had verwacht, niet geheel is gegaan zoals je deze had opgeschreven. Wat is dan de bedoeling van zo'n geboorteplan? Ach je wolk is geboren en ja hoor, na een maand of 6 ben je bijna vergeten hoe de bevalling daadwerkelijk is gegaan....al wordt je soms nog herinnert door je "kruispunt" wanneer je net even een te grote stap probeert te maken of net even iets zwaarder tilt  en je spieren volet waarvan je even vergeten was dat die er ook zaten en de grootste klap destijds hebben opgevangen door die knip.....

 

Borstvoeding en werk

Over de vragen en twijfels bij borstvoeding. Heb ik voldoende productie? Hoeveel geef ik aan de oppas mee? Hoe lang ga ik door? Mede door een buurvrouw is mn streven geworden om door te gaan tot mn draakje ( liefkozend bedoeld he) 1 jaar wordt. Bij het uitblazen van het eerste kaarsje, blazen we de borstvoeding ook af. Zal ik die mooie momentjes samen gaan missen, ik denk het wel...weet het wel zeker. De gedachten aan een kleine dreumes aan de borst lurkend vond ik vroeger een raar gezicht maar nu jezelf zogend moeder bent zijn wordt het meer realiteit. Wat ga je doen en tot hoe oud? Vergeet niet de reactie's van anderen en hoe ga je daar dan weer mee om?

Cliché's

Over de cliché's waarvan sommige echt waar zijn.....wat gaat het snel. Gister was je nog geboren en vandaag ben je alweer bijna 6 maanden oud.

 

Ik denk dat ik mijn gedachten gewoon laat gaan en begin waar mijn gedachten het meest van overlopen....van alles en nog wat dus. Eerste hapjes, nieuwe ontdekkingen, kolven op het werk....dat is waar ook....ik mag weer, hup mn hok in...kolven!