Deadline borstvoeding

16-05-2014 00:00

Ik weet nog wel, tijdens het eerste trimester van mijn zwangerschap dacht ik er heel anders over, zelfs voor mijn zwangerschap nog. Borstvoeding?!? Mooi niet!! Afrikaanse theezakjes krijg ik dan, van die uitgemolken slappe wat voor borsten door moet gaan zeker, hell no! ECHT NIET! NEVER!!

Tot dat mijn verloskundige mij liet nadenken over een aantal punten qua borstvoeding. Denk er nog eens over na, zei zij. Folders mee naar huis en na wat research op het internet, had ik mij bedacht. Ik dacht waarom ook niet. Er waren voor mij een aantal punten die mij toch op het andere been hebben gebracht. Nogmaals iedereen moet het voor zichzelf weten waar zij voor kiest, borstvoeding/kunstvoeding, lekker doen waar jij je goed bij voelt! Dat is het belangrijkste.

 

Deadline

Wie werkt er niet mee? Tegenwoordig is alles met deadlines, althans binnen mijn werk wel, dus ook prive stel ik mijzelf deadlines. Was het niet dat ik binnen een bepaalde tijd zwanger moest zijn, zo ook met borstvoeding, ik had voor mijzelf een deadline. Wilde zeker tot de eerste verjaardag borstvoeding geven. Geven van borstvoeding was na een iets wat hobbelige weg gelukt, dus dan gaan we doorzetten ook! En zeker een jaar volhouden! Alles ging goed. De overgang naar gewone voeding verliep ook soepel. Begonnen met groente want vernomen dat dat beter was dan met fruit te starten. Al heb ik het idee dat deze theorie staat weer fluctureert hoor. Maar goed, beginnen met groente.

Lekker, groente!

Geen potjes, wilde het graag allemaal zelf doen, en vers. Vind zelf verse groente ook lekkerder dan uit een potje. Met veel dingen redeneer ik vanuit mijzelf, zou ik het eten? Staat het mij aan? Zou ik het naar binnen krijgen? Nee? Nou dan jij ook niet! Dus werden het geen potjes maar alles zelf maken. In onze keuken hebben we een stoomoven, heel handig, nooit eerder gebruikt maar nu met de kleine, zouden we er vol gebruik van maken. En hoe handig was dit. Diverse groentes in de lades! Zodra het klaar was, pureren en in bakjes doen. Pure groente, geen zout of andere toevoegingen, geur, smaak of kleurstoffen. Worteltjes, Bloemkool, zoete aardappel en broccoli, zijn wel uitgesproken smaken en waarvan ik dacht dat dit de minst lastige van allen zou zijn was wortels toch niet je meest favoriet! Doorzetten en met de groentes

Deadline dus....

Met de neus voor de finish hebben we de deadline niet gehaald, 2 weken voor je eerste verjaardag stopte jij ermee! Jij en niet eens ik. Je had er geen zin meer in. Iedere keer als ik je aan wilden leggen, duwde jij mij opzij. of draaide je je hoofd om. Dat we de dealine niet hebben gehaald deed zeer. Ik als perfectionist wilde de deadline halen, maar nee dat werd dus anders. Keurig kolfde ik natuurlijk al enige tijd af op het werk. Deze kreeg je in een fles. Maar hoe ik ook probeerde, de borst wilde je niet meer. Misschien is het dan toch een natuurlijk gegeven, dat de kleine er klaar mee is, het niet meer nodig heeft. Het voelde als het doorknippen van de navelstreng, alweer, nog een keer. Je eerste stapje naar onafhankelijkheid.